Pages

Saturday, August 13, 2011

Huge Online Campaign - London Riots Victim Asyraf Haziq

Posted by gajahwhite | Saturday, August 13, 2011 | Category: |

Beratus-ratus orang telah berkumpul untuk menyokong pelajar Malaysia Asyraf Haziq, yang dirompak ketika dia berdarah tercedera selepas serangan perusuh semasa rusuhan di London, dengan memulakan sebuah laman web dengan tujuan untuk 'doing something nice for him'.

Reuters: Mohammed Asyraf Haziq yang mengalami pendarahan akibat rusuhan di London

Berusia 20 tahun telah dirompak oleh belia yang berpura-pura untuk membantu beliau kerana beliau berdiri pendarahan semasa serangan di Barking, timur London, pada hari Isnin.

Sejak itu, laman web dan kempen Twitter dikenali sebagai Let's Do Something Nice For Ashraf Haziq telah meningkat hampir £ 4.000 untuk rakyat Malaysia itu, yang hanya berada di Britain selama sebulan.

Penderma diminta untuk mengundi dan menentukan bagaimana untuk membelanjakan wang, dengan idea-idea termasuk membayar untuk keluarganya untuk melawat beliau di hospital atau membayar untuk yuran pelajaran.

Merupakan finance student, mendapat biasiswa untuk belajar di UK, kini pulih di Royal London Hospital di Whitechapel berikutan pembedahan untuk rahang patah.

Beliau bercakap mengenai pengalaman pahit beliau dari katil hospital beliau dalam video yang dirakam rakannya dan dimuatkan secara online.


Source: http://www.metro.co.uk/news/872079-london-riots-victim-asyraf-haziq-sparks-huge-online-campaign

If you have any comments, ideas, or questions, you may post it >HERE<

Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Feel free to comment, no bad words pls.. tak baek ^_^